Undrar?

Alltså jag undrar, var är sommaren egentligen?? Inte är den då här hos oss i varje fall.
Såå himla tråkigt, vill ju sol o värme. En liten fjuttig vecka med riktigt varmt o sol har vi haft känns det som och det var LÄNGE sen nu. Sommaren kom tillbaka!!

Nog för att vi har hunnit med en hel massa hemma i stället då men hade gärna åkt till stranden emellanåt också.
Hemma har vi en hel drös med projekt att göra eller har gjort. Vi har varit duktiga faktiskt :)
Projektet vi sysslar med nu eller vi o vi, sambon( jag tar hand om barnen medans) är att måla allt det vita på altanen.
Fy vad tråkigt! Tvätta, skrapa färg o så måla, gärna flera lager så det blir bra.
Han är en bit på väg i varje fall nu och håller på med målning. Skönt när det är klart sen.

Andra saker som jag har gjort är att måla om olika möbler här hemma.
Har t ex målat om en köpmansdisk som vi har i hallen, den fick bli vit istället! 
Köpte nya knoppar och satte på också.
Det blev som en helt ny möbel.
Här kommer före och efter bilder:


Står fore istället för före, kunde inte få till ett ö men jag tror ni förstår ändå :)
håller på och lär mig så det blir lite som det blir ibland  ;-)


Hur är det hos er? Har ni sol o värme??


Kommentarer
Postat av: gila

Den blev riktigt fin! Behöver en vit byrå till sovrummet, men klantigt nog aldrig funderat över att måla om en gammal. Hum, tack för det väldigt enkla tipset!

2008-07-21 @ 12:25:53
URL: http://glorytogila.blogg.se/
Postat av: Kim

Hehe jo det är ju det :) Ha en bra dag du med :)

Tack så mycket :D



Snygg den blev :)

2008-07-21 @ 15:55:06
URL: http://kemmie.blogg.se/
Postat av: Maria

Superfint! =) Min kabel till kameran är i Sthlm =S Måste be Jessica skicka med Robert den hem, annars bli är jag helt lost! =S

2008-07-21 @ 22:38:40
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: leia

blev riktigt snyggt....ska måöa om ett bord....vad använde du för färg???



kram maja

Postat av: em

superfint! vitt är så JÄVLA fint på möbler :) fin blogg btw :D fin header.

2008-07-22 @ 12:15:05
URL: http://foreverwithin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0